07 maaliskuuta 2019

Inspis-juttu!

Heippa!

Mulla on puodilla myynnissä Ihana - lehtiä ja tänään aamulla töihin tullessa löysin ilokseni pinon painotuoreita kevätversioita postilaatikosta. Minun on pakko myöntää. Olen lehtiholisti. Rakastan kaikkia lehtiä. Hiplaan ja hipellän niitä kaupoissa, ihan niin kuin ei oikeasti saisi tehdä. Silittelen lehteä ja haaveilen kahvikupista sen äärellä. Hemmottelen joskus itseäni ostamalla kaksi lehteä, vaikka oikeasti olisi varaa vain yhteen ja maitopurkkiin. Joululehdet on saatava heti lokakuussa, kun ensimmäiset tulevat kauppoihin ja keväällä kyttään innoissani pihalehtiä, jotka alkavat hehkuttaa uuden kylvökauden alkua. Syksyllä haluan käpertyä sohvalle peiton alle uuden sisustuslehden kanssa ja unohtaa sateet sekä nurkissa juoksevat villakoirat.

Minulla on lehtiä kaikkialla! Olen hillonnut vanhat Kuluttaja-lehdet opiskeluajoilta 2000-luvun alusta. Eihän sitä tiedä, vaikka vielä joskus tutkisin, millainen astianpesukone minun olisi kannattanut ostaa silloin, kun osasin ajatella vain seuraavan perjantain Happy Hour - siideriä? Keittiön puulaatikossa on jemmassa kaikki ne lehdet, jotka olen erityisellä rakkaudella sinne laittanut. Niiden kulmat on taiteltu nättien kuvien ja toteutuskelpoisten tee-se-itse-ideoiden kohdalta. Joululehtiä löytyy tyttären vaatekaapin ylähyllyiltä aina vuodesta 1995 alkaen. Silloin muutin omilleni ja halusin tehdä kaiken itse. Sen lehden ohjeilla valmistettiin porkkanalaatikkoa vuokrakaksion keittiössä uudessa pesuvatissa, koska meillä ei ollut tarpeeksi suurta kattilaa.
Eniten rakastan lehtiä ideoiden ja inspiraatioiden takia! Uusi Ihana-lehti tursusi taas asioita, joita haluan toteuttaa! Eikä tämä ole maksettu mainos. Olen ostanut paljon muitakin alan lehtiä, mutta pidän tässä lehdessä erityisesti siitä, että se ottaa huomioon myös ne kaikkein pienimmät askartelijat. Vähintään yhtä paljon tykkään siitä, että joka painoksesta löytyy myös kierrätysohjeita! Ennen uusien ohjeiden toteuttamista tein kuitenkin niitä varten toisen askartelun. Tämän vinkin voi ottaa vähän niin kuin ruuanlaittoruokana ennen varsinaista päivällistä?
Olen joskus ostanut Miialta Pieni Kukkapuoti Ikivihreästä viherkasvin tässä korkeassa ruukussa, mutta koska en tunnetusti ole mikään viherpeukalo, on ruukku ollut ilman uutta käyttötarkoitusta jo tovin. Olen ihallut tätä Stamperian kaunista riisipaperia hyllyssä pidempään, mutta en ole keksinyt sille mitään sopivaa paikkaa. Tähän ruukkuun herkät hortensiat sopivat mielestäni hienosti! Revin A4-kokoisesta arkista sopivan kokoisia paloja, niin että kukkakuviot jäivät kokonaisiksi. Pidän siitä, että rajat eivät ole tarkkoja, joten revityt palat näyttävät omaan silmääni kauniimmilta kuin saksilla leikatut. Käytin kiinnitykseen Royal Coatin liimalakkaa siltä varalta, että joskus haluaisin vielä purkin ulos. Rakastan riisipapereita, sillä niiden käyttäminen decoupage-töissä on paljon hermoja säästävämpää kuin ohuiden servettien!
Ihana-lehdestä on jo merkattu muutama kohta merkinnällä "Testiin!". Näihin oksiin tehdäänkin seuraavaksi yhden ruusulapun kohdalta ihanat lintuhäkit rautalangasta!

Heipparallaa! 😘

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heippa! Kiva kun tulit! Jätä viesti!